Monday, October 14, 2013

Hospitality business executives meeting

Reports / PRO / Hospitality Industry / Встреча специалистов индустрии гостеприимства

meeting of hospitality business executives took place at SWISSAM Hospitality Business School On October 11, 2013 a friendly meeting of hospitality business executives took place at SWISSAM Hospitality Business School. Rector of the school Walter Spaltenstein with the SWISSAM management provided the guests with a report on their up-to-date achievements. Moreover, general managers, heads of human resourсes and other representatives of hospitality industry exchanged ideas regarding hospitality business in Russia, and Saint Petersburg, in particular, and also how schools and universities can help establishments to achieve its goals.

11 октября 2013 в бизнес-школе SWISSAM прошла дружеская встреча руководителей компаний сферы гостеприимства. Ректор SWISSAM г-н Вальтер Шпалтенштайн вместе со своей командой представили гостям вечера отчет о достижениях школы за прошедший год. Затем генеральные управляющие, менеджеры по работе с персоналом, а также другие представители индустрии гостеприимства обменялись идеями касательно гостиничного и туристского бизнеса в России, в частности, в Санкт-Петербурге, а также обсудили вопросы взаимодействия профильных учебных заведений и предприятий гостеприимства.




Atakan Turhan, Park Inn by Radisson Pulkovskaya
Atakan Turhan, Park Inn by Radisson Pulkovskaya

Elena Varnavskaya, Renaissance St. Petersburg Baltic Hotel / Courtyard by Marriott St. Petersburg Vasilievsky Hotel, Cluster HR Director (left) and  Tamara Mikhaylova, Corinthia Hotel St. Petersburg (right)
Elena Varnavskaya, Renaissance St. Petersburg Baltic Hotel / Courtyard by Marriott St. Petersburg Vasilievsky Hotel, Cluster HR Director (left) and
Tamara Mikhaylova, Corinthia Hotel St. Petersburg (right)
Thomas Steinborn, Sokos Hotels St. Petersburg, General Director
Thomas Steinborn, Sokos Hotels St. Petersburg, General Director

Anna Kulagina and Olga Lyubenkova, SWISSAM
Anna Kulagina (left) and Olga Lyubenkova (right), SWISSAM

Walter Spaltenstein, SWISSAM, Rector
Walter Spaltenstein, SWISSAM, Rector
Patrick Naughter, Renaissance St. Petersburg Baltic Hotel / Courtyard by Marriott St. Petersburg Vasilievsky Hotel, General Manager
Patrick Naughter, Renaissance St. Petersburg Baltic Hotel / Courtyard by Marriott St. Petersburg Vasilievsky Hotel, General Manager
Patrick Farran, SWISSAM, Director of Food and Beverage Studies (left) and Walter Spaltenstein (right)
Patrick Farran, SWISSAM, Director of Food and Beverage Studies (left) and Walter Spaltenstein (right)
Charles Otter, AZIMUT Hotel Saint Petersburg, General Director
Charles Otter, AZIMUT Hotel Saint Petersburg, General Director

Shirlynn Lim, Radisson Sonya Hotel St. Petersburg, General Manager
Shirlynn Lim, Radisson Sonya Hotel St. Petersburg, General Manager
Hans Hiertner, SWISSAM, CEO
Hans Hiertner, SWISSAM, CEO
Anna Kistochkina, Sokos Hotels St. Petersburg, HR Director
Anna Kistochkina, Sokos Hotels St. Petersburg, HR Director (right)


The industry representatives pointed out 7 most important criteria, applied to candidates for a vacancy in hospitality industry:

1. Languages
Relevant: Russian, English, German, Spanish, Portuguese, Italian, and Asian
2. Attitude 
Goal setting, enthusiasm, motivation, proactivity
3. Communication skills
Extroverted person
4. Technical / professional skills
Basic skills (financial, property management systems (e.g. Opera PMS), etc.)
5. Awareness
Knowledge of the Hospitality Industry, global trends, news
6. Leadership skills
7. Change-oriented
Constant self-development, modernization


Представители индустрии выделили 7 важнейших по их мнению требований, предъявляемых к кандидатам на работу в сфере гостеприимства:

1. Языки
Наиболее актуальны: русский, английский, немецкий, испанский, португальский, итальянский, а также азиатский.
2. Отношение (к работе, гостям, коллегам) 
Постановка цели, энтузиазм, мотивация, инициативность
3. Коммуникативные способности
Экстраверт
4. Технические / профессиональные навыки
Базовые знания (финансовые, системы управления гостиницей/рестораном (например, Opera PMS) и т.д.)
5. Осведомленность
Знание Индустрии Гостеприимства, тенденций в мире, новостей
6. Лидерские навыки
7. Ориентированность на перемены
Постоянное саморазвитие, стремление к модернизации

Важно отметить, что некоторые знания, например, по работе с программами (Opera, Fidelio) может легко дать работодатель, однако такие качества, как коммуникативность, скорее зависят от самого кандидата на работу.

Elena Breus, Coca-Cola Hellenic, PR & communications manager in St. Petersburg
Elena Breus, Coca-Cola Hellenic, PR & communications manager in St. Petersburg


SWISSAM students
SWISSAM students // Студенты SWISSAM



Nikolay Hotelier 
 
Read also / Читайте также:
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

Follow us: Twitter, Facebook, VK, Instagram, Pinterest, Google+, Tumblr, Flickr 

No comments:

Post a Comment